понеділок, 16 березня 2015 р.

ПЕРЕВІР СВОЇ ЗНАННЯ 7 клас українська література

ПЕРЕВІРОЧНАНА РОБОТА З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ 7 КЛАС
1 ВАРІАНТ
1 РІВЕНЬ
1. За жанром твір «За сестрою» А. Чайковського – це : ( 1 б.)
а) оповідання;
б) історичний роман;
в) героїчна повість;
г) героїко-романтична повість.
2. Що було метою подорожі Климка (Гр.Тютюнник «Климко»): ( 1 б.)
а) олія;
б) сіль;
в) чоботи;
г) молоко.
3. Поезію «Заповіт» Т.Шевченко написав: ( 1 б.)
а) на засланні, бо вже не сподівався колись побачити рідну Україну;
б) в останній рік свого життя, коли тяжко занедужав;
в) 1845 року, захворівши на запалення легенів;
г) працюючи у пана Енгельгардта.
4. Визначте жанрову приналежність повісті М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять…»: ( 1 б.)
а) героїко-романтична;
б) автобіографічна;
в) пригодницька;
г) історична.
5. Скажіть, від чийого імені написаний вірш В. Симоненка "Лебеді материнства": ( 1 б.)
А автора;
Б матері;
В дитини;
Г батьків.
2 РІВЕНЬ
6. Установіть відповідність між виразами та художніми засобами. (2б.)
1). І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка,
І засмучені очі хороші, блакитні твої.
2). Кораблі! Шикуйтесь до походу!
Мрійництво! Жаго моя! Живи!
3
). Де ти, моя стежино,
Де ти, моя єдина?
4
). І журиться вікнами наша хатина,
І шепче задумливий сад.


а) риторичні оклики;
б) епітет;
в) порівняння;
г) анафора;
д)
метафора

7. Установіть відповідність між висловлюванням та героєм, якому воно належить: (2б.)
1) «В її устах і душі «насіння « було святим словом… І хоча вона нарікала на свою мужицьку долю з її вічними супутниками – нестатками і злиднями, проте нічого так не любила, як землю»;
2) «А може б, синочку, у мене зостався,   га? Назовсім. До кого ж тобі йти? Їсти в мене, хвалити Бога, є що…»;
3) «Купіть мою хустку. Дивіться, яка ловка. Я й чорнобривців на додачу ще дам».
4) «Ми будемо, отроче, шукати з тобою корінь… Корінь весни і літа, корінь осені й зими».





а). Дівчині (Гр.Тютюнник «Климко»).
 б). Матері       Михайлика (М.Стельмах «Гуси-лебеді летять…»).
в). Тітці Марині (Гр.Тютюнник «Климко»).
г). Бурунді
 (І. Франко «Захар Беркут»).
д). Діду Капушу
( Б. Харчук «Планетник»).


3 РІВЕНЬ
8. Розкрийте тему « Наповненість і сенс людського життя, щастя» на основі прочитаних творів Б. Лепкого « Цвіт щастя», О. Стороженка «Скарб». (3 б.)




2 ВАРІАНТ
1 РІВЕНЬ
1. Визначте твір, ідеєю якого є «возвеличення мужності, патріотизму, винахідливості, рішучості,вміння долати перешкоди;засудження підступності, зради»: ( 1 б.)
а) «За сестрою»
А.Чайковського;
б )«Тополя» Т.Шевченко;
в) «Захар Беркут» І.Франка;
г) «Гуси-лебеді летять» М. Стельмаха.
2. Вкажіть, до якої техніки звертається В. Голобородько:
 ( 1 б.)
а) вільного вірша;
б) римованого вірша;
в) коломийкового вірша;
г) поезії в прозі.
3. Яка річ для Климка була особливо дорогою («Не брали її ні дощі, ні сніг, ані сонце») і мала символічне значення: ( 1 б.)
а) шапка;
б) скринька;
в) хустинка;
г) діжурка.
4. У якому творі В.Симоненка яскраво постає проблема індивідуальності та натовпу: ( 1 б.)
а) «Ти знаєш, що ти – людина?»;
б) «Перехожий»:
в) «Гей, нові Колумби й Магеллани…»;
г) «Лебеді материнства».

5. Розповідь у повісті «Блакитна дитина» ведеться від імені: ( 1 б.)
а) хлопчика Толі;
б) брата головного героя Сергійка;
в) матері Толика;
г) учительки Толика.
2 РІВЕНЬ
6. Установіть відповідність між назвою твору та його жанровою приналежністю. (2б.)
1) «Климко»;
2) «Гуси-лебеді летять…»;
3) «За сестрою»;
4) «Тополя».
    а) балада;
    б) героїко-романтична повість;
    в) автобіографічна повість;
    г) повість з елементами  автобіографії;
                                              д) притча.






7. Установіть відповідність між фрагментом художнього твору та його назвою. (2б.)
1. Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину.
2. І жити спішити треба,
Кохати спішити треба –
Гляди ж не проспи!
3. В океані рідного народу
Відкривай духовні острови.
4. І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю:
І дитинство, й розлука, і вірна любов.

а) «Вогник»;
б) «Лебеді материнства»;
в) «Ти знаєш, що ти – людина?»;
г) «Пісня про рушник»;
д) «Гей, нові Колумби й Магеллани…».
 3 РІВЕНЬ
8. Розкрийте тему « Необхідність виховання в собі важливих гуманних якостей людини – доброти, турботи про ближнього » на основі прочитаного твору Б. Лепкого «Мишка». (3 б.)


Немає коментарів:

Дописати коментар