ПЕРЕВІРОЧНАНА
РОБОТА З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ 7 КЛАС
1 ВАРІАНТ
1 РІВЕНЬ
1. За жанром твір «За сестрою» А. Чайковського – це : ( 1 б.)
а) оповідання;
б) історичний роман;
в) героїчна повість;
г) героїко-романтична повість.
а) оповідання;
б) історичний роман;
в) героїчна повість;
г) героїко-романтична повість.
2. Що було метою подорожі Климка
(Гр.Тютюнник «Климко»): ( 1 б.)
а) олія;
б) сіль;
в) чоботи;
г) молоко.
а) олія;
б) сіль;
в) чоботи;
г) молоко.
3. Поезію «Заповіт» Т.Шевченко написав: ( 1 б.)
а) на засланні, бо вже не сподівався колись побачити рідну Україну;
б) в останній рік свого життя, коли тяжко занедужав;
в) 1845 року, захворівши на запалення легенів;
г) працюючи у пана Енгельгардта.
а) на засланні, бо вже не сподівався колись побачити рідну Україну;
б) в останній рік свого життя, коли тяжко занедужав;
в) 1845 року, захворівши на запалення легенів;
г) працюючи у пана Енгельгардта.
4. Визначте жанрову
приналежність повісті М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять…»: ( 1 б.)
а) героїко-романтична;
б) автобіографічна;
в) пригодницька;
г) історична.
а) героїко-романтична;
б) автобіографічна;
в) пригодницька;
г) історична.
5. Скажіть, від чийого імені
написаний вірш В. Симоненка "Лебеді материнства": ( 1 б.)
А автора;
Б матері;
В дитини;
Г батьків.
А автора;
Б матері;
В дитини;
Г батьків.
2 РІВЕНЬ
6. Установіть
відповідність між виразами та художніми засобами. (2б.)
1). І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка,
І засмучені очі хороші, блакитні твої. 2). Кораблі! Шикуйтесь до походу! Мрійництво! Жаго моя! Живи! 3). Де ти, моя стежино, Де ти, моя єдина? 4). І журиться вікнами наша хатина, І шепче задумливий сад. |
а) риторичні оклики; б) епітет; в) порівняння; г) анафора; д) метафора |
7. Установіть
відповідність між висловлюванням та героєм, якому воно належить: (2б.)
1) «В її
устах і душі «насіння « було святим словом… І хоча вона нарікала на свою
мужицьку долю з її вічними супутниками – нестатками і злиднями, проте нічого
так не любила, як землю»;
2) «А може б, синочку, у мене зостався, га? Назовсім. До кого ж тобі йти? Їсти в мене, хвалити Бога, є що…»; 3) «Купіть мою хустку. Дивіться, яка ловка. Я й чорнобривців на додачу ще дам».
4) «Ми будемо, отроче, шукати з тобою корінь… Корінь весни і літа, корінь
осені й зими».
|
а). Дівчині
(Гр.Тютюнник «Климко»).
б). Матері Михайлика (М.Стельмах «Гуси-лебеді летять…»). в). Тітці Марині (Гр.Тютюнник «Климко»).
г). Бурунді
(І. Франко «Захар Беркут»).
д). Діду Капушу
( Б. Харчук «Планетник»).
|
|
|
3 РІВЕНЬ
8. Розкрийте тему « Наповненість і сенс людського життя,
щастя» на основі прочитаних творів Б. Лепкого « Цвіт щастя», О. Стороженка
«Скарб». (3 б.)
2 ВАРІАНТ
1 РІВЕНЬ
1. Визначте твір, ідеєю якого
є «возвеличення мужності, патріотизму, винахідливості, рішучості,вміння долати
перешкоди;засудження підступності, зради»: ( 1 б.)
а) «За сестрою» А.Чайковського;
б )«Тополя» Т.Шевченко;
в) «Захар Беркут» І.Франка;
г) «Гуси-лебеді летять» М. Стельмаха.
а) «За сестрою» А.Чайковського;
б )«Тополя» Т.Шевченко;
в) «Захар Беркут» І.Франка;
г) «Гуси-лебеді летять» М. Стельмаха.
2. Вкажіть, до якої техніки звертається В.
Голобородько:
( 1 б.)
а) вільного вірша;
б) римованого вірша;
в) коломийкового вірша;
г) поезії в прозі.
а) вільного вірша;
б) римованого вірша;
в) коломийкового вірша;
г) поезії в прозі.
3. Яка річ для Климка була особливо дорогою («Не брали її ні дощі,
ні сніг, ані сонце») і мала символічне значення: ( 1 б.)
а) шапка;
б) скринька;
в) хустинка;
г) діжурка.
а) шапка;
б) скринька;
в) хустинка;
г) діжурка.
4. У якому творі В.Симоненка яскраво постає проблема
індивідуальності та натовпу: ( 1 б.)
а) «Ти знаєш, що ти – людина?»;
б) «Перехожий»:
в) «Гей, нові Колумби й Магеллани…»;
г) «Лебеді материнства».
а) «Ти знаєш, що ти – людина?»;
б) «Перехожий»:
в) «Гей, нові Колумби й Магеллани…»;
г) «Лебеді материнства».
5. Розповідь у повісті «Блакитна
дитина» ведеться від імені: ( 1 б.)
а) хлопчика Толі;
б) брата головного героя Сергійка;
в) матері Толика;
г) учительки Толика.
а) хлопчика Толі;
б) брата головного героя Сергійка;
в) матері Толика;
г) учительки Толика.
2 РІВЕНЬ
6. Установіть відповідність між назвою
твору та його жанровою приналежністю. (2б.)
1)
«Климко»;
2) «Гуси-лебеді летять…»; 3) «За сестрою»; 4) «Тополя». |
а) балада;
б) героїко-романтична повість; в) автобіографічна повість; г) повість з елементами автобіографії; |
д) притча.
7. Установіть відповідність між
фрагментом художнього твору та його назвою. (2б.)
1. Можна
все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину. 2. І жити спішити треба, Кохати спішити треба – Гляди ж не проспи! 3. В океані рідного народу Відкривай духовні острови. 4. І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю: І дитинство, й розлука, і вірна любов. |
а)
«Вогник»;
б) «Лебеді материнства»; в) «Ти знаєш, що ти – людина?»; г) «Пісня про рушник»; д) «Гей, нові Колумби й Магеллани…». |
3 РІВЕНЬ
8. Розкрийте тему « Необхідність виховання в собі
важливих гуманних якостей людини – доброти, турботи про ближнього » на основі
прочитаного твору Б. Лепкого «Мишка». (3 б.)
Немає коментарів:
Дописати коментар